Har en bisvärm slagit sig ner i din trädgård kommer de med stor sannolikhet från en bikupa i närheten. Den som äger kupan blir oftast tacksam om du ringer så hen kan ta hand om svärmen.
I vår förening finns just nu två svärmfångare, om man inte vet vart bina kommer ifrån:
Frank Hartwig, tel. 070-2939860
Berth Eriksson, tel. 072-3417581
Det finns även en central Svärmtelefon dit du kan ringa:










